Marta Gardolińska, jako pierwsza kobieta i Polka została dyrektorem muzycznym francuskiej Opéra national de Lorraine w Nancy (Francja). Swoje obowiązki będzie pełnić przez 3 lata od sezonu 2021-2022. „Ta wiadomość nie spadła na mnie jak grom z jasnego nieba. To był dłuższy czas rozmów i poznawania się z zespołem” – podkreśla Gardolińska, której stanowisko dyrektora muzycznego w Opéra national de Lorraine otwiera nową kartę kariery. „To są lata przygotowań i różnych doświadczeń, które w sposób dość organiczny doprowadziły mnie do tego stanowiska. Dlatego też nie mam do końca takiego poczucia, że zostałam wrzucona na głęboką wodę za wcześnie. Mam poczucie, że to się pojawia w dobrym miejscu i czasie” – dodaje Polka.
Kariera młodej Polki nabrała tempa odkąd objęła stanowisko Young Conductor in Association z Bournemouth Symphony Orchestra, z którą współpracowała w sezonach 2018/2019 i 2019/2020. Rozgłos przyniosła jej również praca w Stanach Zjednoczonych, gdzie zadebiutowała z Los Angeles Philharmonic Orchestra, jako Dudamel Fellow oraz uczestnicząc, u boku Gustavo Dudamela, jako drugi dyrygent, w wykonaniu i nagraniu dla Deutsche Grammophon „IV Symfonii” Charlesa Ivesa.
Francuskie media zwróciły na Martę Gardolińską uwagę podczas krajowej premiery Der Traumgörge Zemlinsky'ego w Nancy, w październiku 2020 roku.
Dyrygentka wielokrotnie była nagradzana za swój dorobek artystyczny w kraju i za granicą. W 2016 r. otrzymała wyróżnienie i specjalną nagrodę od orkiestry Opery i Filharmonii i Podlaskiej w ramach VI Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku oraz Trzecią Nagrodę i nagrodę specjalną od orkiestry na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Felixa Mendelssohna w Salonikach. Była finalistką XV edycji warsztatów Kritisches Orchester w Berlinie w 2017 roku i półfinalistką Pierwszego Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego w Hong Kongu.
Została wyróżniona tytułem Associate Fellow oraz stypendium na lata 2017-2019 fundacji Marin Alsop „Taki Concordia Conducting Fellowship”, promującej najlepsze kobiety dyrygentki. Jest laureatką konkursu „Wybitny Polak w Austrii” 2016 w kategorii Kultura.