Lifestyle

Co Polacy najchętniej kupują w aplikacjach zakupowych?

Zakupy online, fot: Gettyimages
Zakupy online, fot: Gettyimages
podpis źródła zdjęcia

Niemal 75 proc. badanych korzystających z aplikacji zakupowych najchętniej kupuje elektronikę, na kolejnym miejscu znalazła się odzież (40,3 proc.) i akcesoria samochodowe (31,40 proc.) - wynika z badania.

Według autorów badania, użytkownicy w bardzo zróżnicowany sposób korzystają z aplikacji zakupowych

Największy odsetek ankietowanych (17,81 proc.) używa aplikacji zakupowych kilka razy w miesiącu
13,98 proc. - kilka razy w tygodniu
Raz w miesiącu robi to 11,81 proc. badanych
Raz w tygodniu 8,37 proc.
Częściej niż raz dziennie uruchamia aplikację 11,32 proc. użytkowników
Raz dziennie tylko 9,74 proc.
Z aplikacji zakupowych nie korzysta co czwarty internauta - 26,97 proc.

Jak wynika z badania firmy Komputronik, najczęściej sprawdzamy lub porównujemy ceny (75,88 proc.). Ponadto, blisko połowa respondentów: szuka także informacji technicznych (46,09 proc.), sprawdza dostępność (45,82 proc.) i śledzi status zamówienia (45,42 proc.).

Zakupy online, fot: Gettyimages
Zakupy online, fot: Gettyimages

Badani najchętniej kupują w aplikacjach zakupowych:

elektronikę/technologie (73,85 proc.)
odzież (40,3 proc.)
akcesoria samochodowe (31,40)
obuwie (29,65 proc.)
kosmetyki (28,57 proc.)
artykuły sportowe (23,58 proc.)
artykuły spożywcze/FMCG (19,95 proc.)
turystyczne (19,27 proc.)
księgarnie/sklepy z książkami (18,87 proc.)
chemia gospodarcza (18,33 proc.)
artykuły beauty (16,30 proc.)
meble (13,34 proc.)
artykuły zoologiczne (12,80 proc)
zabawki i artykuły dziecięce (8,49 proc.).

Wśród korzyści korzystania z aplikacji zakupowych najwięcej badanych wskazuje na prosty interfejs (79,78 proc.) oraz personalizację zakupów (74,49 proc.). Rabaty wybiera mniej niż co drugi ankietowany (42,99 proc.). Istotniejsza jest możliwość śledzenia dostawy (44,61 proc.). Ponadto ankietowani wskazują na: możliwość sprawdzania i wystawiania opinii (40,83 proc.), bezpośredni kontakt z działem obsługi klienta / łatwiejszy kontakt (39,49 proc.), łatwiejsze i szybsze zwroty (28,57 proc.) oraz możliwość sprawdzania i wystawiania opinii (17,79 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 27 sierpnia - 17 września 2024 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1 016 osób. Ankieta zawierała 6 pytań - jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru.

źródło: PAP, komputronik
Pobierz aplikację  TVP POLONIA
Aplikacja mobilna TVP POLONIA - Android, iOS, AppGallery
Więcej na ten temat