Przedstawiciele PKP i kolei ukraińskich podpisali memorandum w sprawie rozwinięcia intermodalnego szlaku do Azji.
Rozwój przewozów intermodalnych szlakiem euroazjatyckim przez Ukrainę do Polski może pomóc w dywersyfikacji tradycyjnych połączeń. Za kluczowe uważane są między innymi przejścia graniczne, które wymagają usprawnienia przepustowości. Może to przełożyć się na zwiększenie efektywności w ruchu towarowym. Memorandum zostało podpisane przez spółki PKP SA i JSC "Ukrzaliznytsia" podczas tegorocznych targów InnoTrans w Berlinie.
,,Jestem przekonany, że ta współpraca pozwoli zwiększyć kolejowy przepływ towarów między Polską a Ukrainą oraz rozwijać korytarz handlowy z Chin przez Azję Środkową i Wschodnią. Położenie geograficzne Polski ma strategiczne znaczenie dla realizacji kolejowych przewozów euroazjatyckich. To właśnie tutaj zbiega się kilka kolejowych szlaków prowadzących z Azji do Europy, m.in. trasa TMTM, Południowa, Środkowa i Północna Trasa Nowego Jedwabnego Szlaku oraz Korytarz Południe-Zachód
- powiedział Alan Beroud, Prezes Zarządu PKP S.A.