Ciekawostki

Plakat dla PLL LOT. Zgłoś swoją pracę i dołącz do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów

Weź udział w Konkursie na Plakat dla PLL LOT i dołącz do grona twórców plakatów LOT-u, fot. lot.com
Weź udział w Konkursie na Plakat dla PLL LOT i dołącz do grona twórców plakatów LOT-u, fot. lot.com
podpis źródła zdjęcia

Polskie Linie Lotnicze LOT ogłaszają konkurs na plakat. Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na bilety lotnicze o takiej samej wartości. Konkurs w szczególności skierowany jest do profesjonalistów w dziedzinie grafiki i projektowania oraz studentów uczelni artystycznych. Prace konkursowe można nadsyłać do 31 lipca 2024 r.

29 grudnia 1928 r. powstały Polskie Linie Lotnicze LOT, fot. FB/LOT Polish Airlines

96 lat temu powstały Polskie Linie Lotnicze LOT

Kartka z kalendarza

Tadeusz Gronowski, Henryk Tomaszewski, Janusz Grabiański, Roman Cieślewicz, Waldemar Świerzy - to tylko niektórzy z grona twórców kultowych plakatów Polskich Linii Lotniczych LOT. Ich prace dla LOT-u na stałe zapisały się w kanonie najlepszych polskich plakatów reklamowych.


Jednym z pierwszych był plakat przedstawiający „Polską Linię Lotniczą Aerolloyd” autorstwa Józefa Mehoffera z 1924 r.


Najbardziej liczne i znane są późniejsze dzieła Janusza Grabiańskiego - stewardesa przytulająca dziecko, stewardesa podająca posiłek czy brązowy cocker spaniel, wysuwający zaciekawioną główkę z torby podróżnej.

Weź udział w Konkursie na Plakat dla PLL LOT i dołącz do grona twórców plakatów LOT-u!

Polskie Linie Lotnicze LOT, ogłaszając konkurs, otwierają możliwość dołączenia do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów.


Uczestnikami konkursu mogą być osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w szczególności profesjonaliści, zawodowo zajmujący się sztuką i projektowaniem, a także studenci uczelni artystycznych.


Zadaniem konkursowym jest wykonanie projektu plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Inspirację do wykonania prac może stanowić również hasło reklamowe marki: „Ważne, z kim podróżujesz”.

,,

Promocja polskiej kultury i sztuki to jeden z filarów strategii Polskich Linii Lotniczych LOT, marki polskiej o globalnym zasięgu. Ogłaszając konkurs na nowy plakat, chcemy podtrzymać 95-letnią tradycję tworzenia lotowskich plakatów, które na stałe wpisują się do kanonu polskiego dziedzictwa. Inspiracją dla twórców może być platforma komunikacji pod hasłem: «Ważne, z kim podróżujesz», pokazująca wyjątkowe doświadczenie podróży z LOT-em, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi


- mówi Ewa Lampart, dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.


Partnerem Konkursu na plakat dla PLL LOT jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie.


Przewodniczącą kapituły konkursowej została Bożena Pysiewicz, kustosz w Muzeum Narodowym w Warszawie i kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie. W składzie kapituły znaleźli się dr hab. Ryszard Kajzer - grafik, autor plakatów, ilustracji, projektów książek i znaków graficznych, wykładowca w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dr hab. Agnieszka Ziemiszewska - projektantka, plakacistka, edukatorka i wykładowczyni w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, a także Bartłomiej Walczuk - designer, art-director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach płyt oraz Julia Mirny - ilustratorka, graficzka i reżyserka animacji. PLL LOT w kapitule reprezentować będzie Ewa Lampart - dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej.

,,

Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie wspiera inicjatywy, które nawiązują do tradycji związanej z artystycznym plakatem reklamowym. Historia projektowania graficznego i historia LOT-u są ze sobą nierozerwalnie powiązane od początków istnienia przedsiębiorstwa. W zbiorach Muzeum Plakatu znajduje się ponad 100 lotowskich plakatów reklamowych, które powstawały od początków istnienia przedsiębiorstwa. To prace z końca lat 20. i lat 30. oraz projekty powstające w drugiej połowie XX wieku tworzone przez grafików związanych z polską szkołą plakatu. Ogłoszony właśnie konkurs to impuls do powstania współczesnych plakatów, z których najciekawsze, nagrodzone projekty powiększą muzealną kolekcję


- mówi Bożena Pysiewicz kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie.
Polski plakat turystyczny. Projekt Janusz Grabiański, Best service in LOT, 1966 rok, fot. PAP/Reprodukcja Michał Sielewicz
Polski plakat turystyczny. Projekt Janusz Grabiański, Best service in LOT, 1966 rok, fot. PAP/Reprodukcja Michał Sielewicz

Nagrody otrzymają autorzy 3 projektów wybranych przez jury konkursu

Pierwszą nagrodą w konkursie jest 10 tysięcy złotych oraz voucher na zakup biletów lotniczych w tej samej kwocie.


Druga nagroda to 5 tysięcy złotych oraz voucher na kwotę 5 tysięcy złotych do wykorzystania na zakup biletów lotniczych, natomiast nagroda za trzecie miejsce to 3 tysiące złotych oraz voucher w tej samej kwocie na bilety.


W konkursie zostaną także przyznane wyróżnienia. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na dedykowanej wystawie oraz w innych aktywnościach komunikacyjnych przewoźnika.


Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 lipca 2024 r. o godzinie 23.59. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2024 r. Więcej informacji oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie: www.lot.com/pl/pl/konkurs-plakat


Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. zapraszają do nadsyłania projektów.

źródło: 
Pobierz aplikację  TVP POLONIA
Aplikacja mobilna TVP POLONIA - Android, iOS, AppGallery
Więcej na ten temat