56 proc. Polaków korzysta z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, by sprawdzić dostępność konkretnego produktu; najczęściej chodzi o odzież, obuwie, kosmetyki czy artykuły spożywcze - wynika z badania „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”.
21 proc. badanych używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu
Najczęściej są to osoby w wieku 40-49 lat (26 proc.), mieszkające na wsi (25 proc.) oraz zarabiające 7000 zł netto lub więcej (28 proc.). Tyle samo osób robi to raz w tygodniu. Co szósty używa ich kilkukrotnie w ciągu miesiąca (18 proc.), a 11 proc. - nie zagląda do nich w ogóle.56 proc. respondentów używa takich aplikacji, by sprawdzić dostępność konkretnego produktu, 52 proc. poszukuje kodów rabatowych, a 45 proc., aby śledzić swoje zamówienia.
Jak zauważa Patryk Perliński z Santander Consumer Banku, dostępność produktów w aplikacjach mobilnych sklepów internetowych głównie sprawdzają seniorzy (69 proc.) w wieku 60 lat i więcej.
,,Ponadto 57 proc. kobiet korzysta z aplikacji, aby szukać kodów rabatowych. Jest to również popularna odpowiedź wśród zarabiających do 1999 zł netto oraz respondentów z dochodami na średnim poziomie od 5000 do 6999 zł na rękę. W obu przypadkach odsetek respondentów wynosi 56 proc.
- wskazał.
Respondenci zapytani o wady i zalety aplikacji mobilnych sklepów internetowych odpowiedzieli:
• 62 proc. badanych wskazało, że taka forma zakupów jest dla nich szybka i wygodna• 59 proc. odpowiedziało, że ceni sobie możliwość kupowania produktów i usług bez wychodzenia z domu, a co drugi - dostępność asortymentu sklepu w każdej chwili
• 35 proc. Polaków przeszkadzają ciągłe powiadomienia
• 31 proc. ma problemy techniczne np. zacinanie się aplikacji.
Badanie zrealizowano przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na przełomie września i października 2023 r. Udział w nim wzięło 1000 dorosłych Polaków kupujących w internecie.