Firma Meta Platforms, właściciel Instagrama, rozpoczął testy projektu aplikacji tekstowej, nazwanej roboczo P92. Pomysł jest reakcją na przejęcie Twittera przez Elona Muska, co spowodowało, że wielu użytkowników tej platformy zaczęło poszukiwać alternatyw. W testach P92 biorą udział celebryci i influencerzy.
Według tygodnika „Bloomberg Businessweek” Instagram już od kilku miesięcy konsultuje swój pomysł z wybranymi twórcami internetowymi, chociaż żaden z nich nie miał dostępu do pełnej wersji tworzonej aplikacji.
Informacje te potwierdza w swoim biuletynie Lia Haberman, która uczy marketingu społecznościowego i influencerskiego na Uniwersytecie Kalifornijskim.
Pierwszy rzut oka na nową „apkę”
Wykładowczyni opublikowała na Twitterze zrzut ekranu wczesnej wersji nowej aplikacji. Poinformowała przy tym, że może być ona kompatybilna z konkurencyjnymi aplikacjami Twittera, w tym Mastodonem.
Zdaniem Haberman nowe narzędzie zadebiutuje prawdopodobnie już pod koniec czerwca. Firma Meta Platforms na razie nie odniosła się do tych spekulacji.