Kultura

Telewizja Polska nominowana do nagród EBU CONNECT 2021

Kadr z serialu "Ludzie i bogowie" fot. TVP
podpis źródła zdjęcia

Produkcje Telewizji polskiej - czołówka serialu „Ludzie i Bogowie” Bodo Koxa oraz spot promocyjny projektu „Ferie z TVP” - otrzymały nominacje do nagród w EBU Connect 2021. W konkursie wyłaniane są najlepsze spoty i kampanie promocyjne, zrealizowane na potrzeby filmów i programów nadawców publicznych w całej Europie.

Organizatorem konkursu jest Europejska Unia Nadawców.

W tym roku do EBU Connect zgłoszono ponad 240 filmów i kampanii promocyjnych. Do nagród zostalo nominowanych 70 produkcji z 25 krajów. Obok Telewizji Polskiej znaleźli się m.in. BBC, włoska RAI, France Televisions oraz szwedzki nadawca publiczny Sveriges Television.

Czołówka serialu TVP „Ludzie i Bogowie” w reżyserii Bodo Koxa otrzymała nominację w kategorii „Best Fictional Promotion”. Serial Telewizji Polskiej opowiada o realiach życia w okupowanej Warszawie i działaniach jednostki bojowej o kryptonimie „Pazur", której jednym z zadań jest likwidowanie osób skazanych wyrokami sądu podziemnego. Obok produkcji Telewizji Polskiej w tej samej kategorii nominowano produkcje nadawców publicznych z Wlk. Brytanii (BBC), Włoch (RAI), Szwajcarii (RTS) i Szwecji (SVT).
Kolejna produkcja Telewizji Polskiej w finale konkursu to zwiastun projektu „Ferie z TVP” nominowany w kategorii „Best Promotion for Children under 13”. Projekt został zrealizowany przez Telewizję Polską, w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji i Nauki z myślą o dzieciach i młodzieży, pozostających w domach w czasie zimowych wakacji. Ambasadorką „Ferii z TVP” i interaktywnym przewodnikiem w programie jest Roksana Węgiel.

Obok klipu „Ferie z TVP” w konkursie nominowano również filmy promocyjne niemieckiego nadawcy ZDF, szwedzkiego nadawcy SVT, France Télévisions i spot promocyjny Mini Eurovision Song Contest duńskiej telewizji publicznej DR.

W tegorocznym konkursie EBU Connect nagrody przyznawane są w 14 kategoriach, m.in. za najlepszy film/kampanię promocyjną filmu fabularnego, najlepszy spot promocyjny programu lub wydarzenia sportowego, najlepszą postprodukcję spotu, najlepszy pomysł na niskobudżetowy spot promocyjny, najlepszą promocję w mediach społecznościowych.

W tym roku dodano także nową kategorię: Special Covid-19, do której zgłaszano spoty lub kampanie, mające na celu informowanie i edukowanie odbiorców (ale też dostarczanie rozrywki) w czasie pandemii.
źródło: TVP
Pobierz aplikację  TVP POLONIA
Aplikacja mobilna TVP POLONIA - Android, iOS, AppGallery
Więcej na ten temat