"Odpoczywaj w Polsce"- to hasło akcji promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej i ministerstwa rozwoju, mającej na celu zachęcenie do spędzania wakacji w kraju.
Akcja ma związek z epidemią koronawirusa i kryzysem, jaki dotknął branżę turystyczną.
Akcja "Odpoczywaj w Polsce" zaprezentuje wszystkie polskie województwa. W materiałach pojawią się miejsca z certyfikatami POT oraz wyróżnione w różnych konkursach i plebiscytach. Ponadto znajdą się tam także miejsca, które zostały wskazane przez władze danego województwa.
"To szansa na ponowne odkrycie Polski" - powiedział wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy: "Ponownie możemy odkryć nasze skarby. Piękne zakątki w Bieszczadach, w Małopolsce na Podlasiu. Wspaniałe zabytki oraz skarby kulinarne" - powiedział wiceminister rozwoju.
Jak zaznacza prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk w spotach pojawią się informacje o różnych, często nieznanych szerzej atrakcjach w Polsce.
"Są to różne obiekty i każdy może tam znaleźć coś interesującego dla siebie" - powiedział Robert Andrzejczyk.
Ministerstwo rozwoju i Polska Organizacja Turystyczna liczą, że dzięki kampanii większa liczba Polaków zdecyduje się spędzić urlop w kraju, co może przyczynić się do poprawy sytuacji dotkniętej kryzysem branży turystycznej.
Budżet akcji "Odpoczywaj w Polsce" wynosi dwa miliony złotych., choć organizatorzy zapowiadają jego powiększenie.