Koronawirus

"Inaczej niż zawsze - jak zawsze razem" - kampania wspierająca mieszkańców w pandemii

Fot. FB/KrakowskieBiuroFestiwalowe
podpis źródła zdjęcia

Ośmioro krakowskich grafików i artystów wizualnych oraz czworo ludzi pióra zaproszono do współtworzenia kampanii społecznej, która w środę rozpoczęła się w Krakowie. Jej mottem przewodnim jest hasło "Inaczej niż zawsze - jak zawsze razem", a celem wsparcie mieszkańców w radzeniu sobie z kwarantanną.

Inicjatorem kampanii jest Krakowskie Biuro Festiwalowe, które uznało, że w czasie kwarantanny mieszkańcy potrzebują pozytywnego przekazu.

Hasło akcji zainspirowało artystów, grafików i pisarzy - ich słowa i prace zdobią blisko 200 krakowskich przystanków i gablot reklamowych.

"Za sprawą koronawirusa znaleźliśmy się w wyjątkowej sytuacji i chcemy, jako miasto, w którym żyje i tworzy wielu artystów, żeby i oni wsparli mieszkańców w tym trudnym czasie" - mówi o idei kampanii dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Izabela Helbin.

"Nowe zasady korzystania z przestrzeni publicznej, nakaz #zostańwdomu i obowiązek noszenia maski oddalają nas od siebie, ale jednocześnie pokazują, że epidemię możemy pokonać tylko wspólnymi siłami" - dodała.

We współtworzeniu kampanii uczestniczą twórcy wizualni: Tomek Budzyń, Łukasz Habiera "Nawer", Antek Korzeniowski, Katarzyna Kotnowska, Marcin Maciejowski, Łukasz Markiewicz, Filip Piekara "Pieksa", Witold Siemaszkiewicz i Joanna Tyborowska, która stworzyła plakaty do specjalnie napisanych tekstów: Łukasza Orbitowskiego, Michała Rusinka, Dominiki Słowik i Adama Zagajewskiego.

Pozostali graficy na swój sposób zinterpretowali hasło kampanii. Firmy reklamy zewnętrznej - Clear Channel Polska i AMS - dołączyły do akcji i za darmo udostępniły gabloty reklamowe na terenie całego miasta. Dominika Słowik, laureatka Paszportów "Polityki" 2019 za książkę "Zimowla" napisała "Bliskości nie mierzy się w metrach. Bądź blisko. Zachowaj odstęp", a Adam Zagajewski w wierszu "Podziw" wyraża podziw dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników.

W kampanii są także akcenty humorystyczne jak smok wawelski w maseczce autorstwa Tomasza Budzynia czy praca rysownika i malarza Marcina Maciejowskiego, z której z nieskrywanym wyrzutem spogląda na nas kot.

"Może byś trochę życia popraktykował" - sugeruje przewrotnie artysta, choć i tak wiemy, że największym rozsądkiem wykazuje się okupujące kanapę leniwe zwierzę.

Na plakacie Łukasza Markiewicza uśmiechnięte słońce powoli wychodzi zza szarego konturu cząsteczki SARS-CoV-2.

Kampania potrwa do końca maja. Jej organizatorami są: miasto Kraków, KBF, Clear Channel Polska i AMS.

Plakaty do obejrzenia http://www.biurofestiwalowe.pl/aktualnosci/kampania-spoleczna-na-ulicach-krakowa
źródło: asr/PAP, fot. FB/Krakowskie Biuro Festiwalowe
Pobierz aplikację  TVP POLONIA
Aplikacja mobilna TVP POLONIA - Android, iOS, AppGallery
Więcej na ten temat